Interessante en leerrijke workshops op school!

Wil je schelpen en inktvissen bekijken in de klas? Heb je een projectdag op school? Dan zijn deze workshops zeker iets voor jullie school!

Shells@school werd opgericht met als doel leerlingen van verschillende niveaus kennis te laten maken met de fascinerende diergroep van de weekdieren (Mollusca). Deze zijn na de geleedpotigen de tweede grootste groep van dieren met uiteenlopende schattingen van 300 000 tot zelfs meer dan 1 miljoen soorten. Niet alleen de dieren met schelp krijgen aandacht, maar ook de inktvissen, welke de hoogst geƫvolueerde ongewervelden zijn, krijgen hun plaats in deze workshops.

Onze workshops worden aangeboden op verschillende niveaus en zijn waar mogelijk afgestemd op het leerplan. In samenspraak met de leerkracht kunnen bepaalde delen extra benadrukt worden of andere delen wat minder in de verf gezet worden.